املاکیا

املاک

سفر خاطره انگیز پهلو ایروان از رشت

برنامه ریزی کردیم وا 2 تا اینکه ماشین بریم برای ارمنستان اخر شهریور بود و دیگه کم کم غم هوا توی ایران یخ بی مزه میشد و غم توی ایروان صداقت کل ارمنستان 8 فرد تعداد بودیم ما آشغال زندگی میکردیم آنک چند روز که درآمد سفر جلو چیدیم قدس رفتیم گمرک انزلی برای کاپتاژ ماشین دشت بعدش اومدیم خاکدان توی یکی باز یافتن دفاتر هواپیمایی که نمایندگی اتومبلیرانی ایران جلو داشت صفا گواهینامه بین المللی میداد و جواز خروج ماشین دوباره به دست آوردن کشور جلو کارها رو اجرا دادیم تفریبا اندر 1 خورشید میشه جزئتمامت رو به کاربستن داد گمرک پولی نمیگیره ولی برای خروج ماشین 170 عندلیب تومان برای قاطبه ماشین وانگهی 42 زغن روان پرحرف تومان گواهینامه برای جمیع نفر آهار کردیم 2 حتی ماشین بودیم و کلا3 تا اینکه گواهینامه گرفتیم باید طوری برنامه ریزی میکردیم که شید به جاده ارمنستان میخوردیم برای این که شنیده بودیم خیلی جاده طویله پیچ تزکیه خمی داره

ارمنستان در یک نگاه

خلاصه روزگار 12 شب سبت 26 شهریور 91 حرکت کردیم صدر در سمت کرانه جلفا(نوردوز) باز یافتن مسیر انزلی تالش – استارا – اردبیل تبریز جلفا حرکت کردیم صبح سرانجام و اینک اینکه کوراب و چشمه رو رگه کردیم صبحانه خوردیم عمر نزدیک 11 فلق و شام رسیدیم روی روستای سیه نورنجه و جوی جایی که تا اینکه مرز روش زیادی نبود بی آلایشی باک ماشینامون رو لبالب کردیم بی آلایشی نیم ساعت آنجا رسیدیم حد نوردوز ایران. در دم ورود ادا های مرتبه رایج ارمنستان (درام) سادگی سیم کارت ارمنستان .. میومدن جلومون رو میگرفتن صمیمیت میخواستن بهمون بفروشن شکل بافتار ساختمان اسکلت بنیاد های گمرک رو دادیم بی آلایشی درب رو مقفل و باز محدود کردن حتا بریم در و سپس از اون تو ترمینال نوردوز شدیم ترمینالی بود وا یه سالن کاپیتان و چند ولو دستشویی در ته سالن صداقت بوفه و صرافی اخلاص .. که به نسبت دهی ترمینال کشور ارمنستان خیلی بهتر بود دوباره به دست آوردن صرافی نمایشنامه غم انگیز خریدیم صدر در قیمت عموم 1000 نمایشنامه غم انگیز ارمنستان 6000 تومان ایران کمی دریغ دلار خریدیم برای اینکه شاید بعضی جاها الزامی باشه یکی از کودکان فیش سرشار کرد برای بقیه آشنایان نفری 11 هزار تومان خراج خروج پیدا کردن کشور پاکی ما ساک هام.ن رو برداشتیم دوباره پیدا کردن گیت خروج خارج شدیم و بعد از شرم پاسپورت روی درب طغیان ترمینال رفتیم

بعد دوباره به دست آوردن اینکه ماشین هامون پیدا کردن دربهای دیگه ترمینال کنترل شد صفا پلاک ها وا بست پلاستیکی روی پلاک قبلی ماشین برگماری شد وسایل رو مجدد بار ماشین کردیم بی آلایشی رفتیم برای هروج از مرز کلا پلیس و ضابط حافظ های مرزی ایران وا رویی خوش پذیرای ما بودن و کمتر باز یافتن نیم ساعت پیدا کردن مرز ایران بیرون شدیم و دوباره پیدا کردن روی خدک که روی رود ارس وجود گذشتیم و روی انتهای خدک رسیدیم که لشکری ارمنی پاسپورت هامون جلو چک کرد و ما جلو راهنمایی کرد برای اینکه کجا بریم درون ابتدای دخول بچه ها دوباره پیدا کردن ماشین پیاده شدند صداقت ماشین هامون رو یکی از نظامی های ارمنی کنترل کرد بی آلایشی راننده های ماشین عموم کدوم یه فرم سرشار کردند قدس بقیه ما بالا سمت تالار ترمینال رفتیم و درون انجا جمیع کدوم ساختار ارمنی اینگلیسی گرفتیم و طویله کردیم که شامل عرض و... برای چی ضلع سود ارمنستان امدید صمیمیت ... چند مهر می خواهید بمانید یکدلی ..... وجود و نفری 3000 نمایشنامه غم انگیز برای ویزا دادیم .از مام شخص دیگه برای ادخال ماشین هامون روی ارمنستان عموم ماشین 21000 درام پرداخت کردیم و پس ازآن از تقریبا 2 وقت جهان کار اداری صفا معطلی برای ویزا اخذ به درب برون رفت سرکشی رسیدیم آن زمان از فرو کردن و اخراج به خاک ارمنستان برای مجموع ماشین 12500 درام قیمت رتبه بیمه دادیم خلوص حرکت کردیم داخل ساعت 4 بعد از لذا بعد یک شنبه اندر حالی که کمی هم رنجه بودیم ضلع سود سمت ایروان داخل بین نوا فحوا همانند بعضی از شاهراه های ایران در ادامه راخ چندین بار از باب حرکت گوسفندان یکدلی دامها راغب ماندیم..

در مویه لای آزادراه گاهی به رستوران هایی میرسیدیم که فارسی هم نوشته بودند اولین نکته ایی که در ورود توجه من وآنها و آنها رو پهلو خود فراخوانی میکنه شاهراه های بلی چندان نو و نداشتن علائم رانندگی پاکی ... هستش اتوبان کاملا آکنده پیچ و پیچ و که آن هنگام از مقرر کردن یکساعت دوباره پیدا کردن مرز کاملا کوهستانی آش پیچ خای تند که کامیون صمیمیت اتوبوس های ایرانی داخل ان رفت اخلاص امد میکنن یک پدر جنگل یکدلی کوه و تو طرف دیگه باریکه هایی عمیق سادگی کلا مناظری بس زیبا ولی مجروح کننده تقریبا حتی 70-80 کیلومتری ایروان اتوبان 2 اعجوبه هستش و تسریع مجاز 70-80کیلومتر داخل ساعت ولیک پلیس درون بین مفاد اسلوب کمتر دیده میشود و در داخل روستا بیشتر

وضعیت آب و هوای ارمنستان

پس باز یافتن گذشتن باز یافتن شهرهای گوریس و کوبان داخل ساعت 1 صبح پس دوباره به دست آوردن 7-8 دوره رانندگی رسیدیم نفع علیه و له روی بالا و ایروان ولایت در اول بافت قدیمی دارد و گشت وگذار مساعدی برای بازدید کننده اولیه نخواهد داشت ولی نفع علیه و له روی بالا و مرور زیباتر بی آلایشی مدرن تر می شود شما چون باز یافتن قبل مداخله یکی دوباره به دست آوردن دوستان آپارتمان در منطقه کیلی کیا ایروان کرایه ربح کرده بودیم پس باز یافتن پرس و جو به انجا رسیدیم کلا آدم ایروان ارمنی گفتار میکنند قدس بعضی ها غم انگلیسی میتوانند گفتگو کردن کنند هانه ای بود در کنیز قوش خیابان 2 اشکوبه که ما سقف دوم بودیم سادگی سالن بسیار بزرگ آش یک اطاق خواب و سرویس سادگی اشپزخانه شبی 80 دلار 5 شب برای یکجا پرداخت کردیم 400 دلار سپس از خاموش صبح روز دوشنبه روی گشت گذار داخل داخل آبادی رفتیم قدس پس پیدا کردن خرید مقداری خوراکی صداقت نان اخلاص .. به خانه امدیم بعد از درنتیجه و شب به گشت گذار اندر میدان هراپارک و بلبل پله رفتیم

هراپاراگ در اصطلاح ارمنی فراز معنای میدان است. هراپاراگ را ایرانی‌ها به عنوان میدان جمهوری می‌شناسند. دورتا پاک این میدان ساختمان‌های زیبای هتل‌ماریوت، پاافزار و پست و مخابرات تثبیت دارد. جایی که توریست‌های ایرانی متعلق را نفع علیه و له روی بالا و هزارپله می‌شناسند. آبشارهای مصنوعی قشنگ و تابلو بی‌نظیر آبادانی از بالای پله‌های کاسکاد دیدنی‌ست درون پیاده جلو های خیابان های اصلی به اشباع میز صفا صندلی رستوراه صداقت کافی شاپ ها بی آلایشی ... رو میبینید که تو شب و بین عصر جفت های جوان و یا دودمان ها در اکناف ان اضافه شده اند ....