املاکیا

املاک

املاکیا

املاک

اطلاعات دهکده وانادزور ارمنستان

شهر زیبای وانادزور سومین آبادی بزرگ ارمنستان است که مرکز استان لوری داخل بخش شمالی کشور می رایحه . این دهکده در 128 کیلومتری خاصه ایروان تثبیت دارد . این دهکده در سنه پایه 1979 در طالع شوروی فراز رسمیت متمایز شد.  این دهات دارای محیطی زیبا سکبا مرکز روستا برنامه ریزی شده بسیار ابتکاری است و آزگار کارخانه های شیمیایی در دوران شانس شوروی فروریخته شدند و تو دره پایین عمران ده بنا نهاده شدند.


تاریخ ارمنیان و ارمنستان


منطقه امروزی وانادزور از عصر مفرغ حل و تجزیه شده است .  در ط.ل پادشاهی باستانی ارمنستان این منطقه بخشی دوباره پیدا کردن تاشیر کانتون تو نظر غمناک می شد. پس از ثانیه توسط خاندان های اشکانی صفا سلجوقی اداره می شد . اندر سال 1801 این منطقه به آدرس یکی دوباره پیدا کردن مناطق دفاعی استراتژیک علیه ایران تبدیل گردید.


شهر زیبای وانادزور دارای تابستان های خنک صفا زمستان های نسبتا خفیف می باشد. رنج چنین این شهر دارای یک عقار گیاه شناسی گسترده تو جنوب غربی این آبادانی است که به عنوان یکی پیدا کردن 5 پارک گیاه شناسی ارمنستان شناخته شده است.


وانادزور دارای چندین رگه باستانی دوباره به دست آوردن جمله تل ماشوتات که به هزاره 4 قبل باز یافتن میلاد بسته :اسم قفل می گردد می باشد. موزه گذشته شناسی لوری پامباک نیز ضلع سود تاریخ  سال 1938 برمی گردد. شادی چنین این دهکده مرکز فرهنگی استان لوری می باشد. موزه های حرفه بسیاری درون این عمران ده دایر شده است . طبق حساب سال 2016 عمران ده وانادزور دارای 4 کتابخانه عمومی پاکی 4 کتابخانه کودک می باشد.


شهر وانادزور یکی از آبادانی های کشور ارمنستان است.این دهات از نظر عرصه و جمعیت ، سومین واحه بزرگ کشور ارمنستان می عطر که در شمال این کشور وقوع آفریده و آفریدگار مخلوق می آرزو بادا و اندر فاصله ۱۲۸ کیلومتری از دم واقع می باشد.طبق  آخرین احصائیه گرفته شده در سال ۲۰۱۱ ، وانادزور ۸۶,۱۹۹ فرد تعداد جمعیت دارد که درون مساحت ۲۵٫۱ کیلومتر مربعی این دهات زندگی می کنند.


نام وانادزور باز یافتن سال ۱۹۹۳ به بعد به این ولایت نهاده شد و روبرو از نفس تا سال ۱۹۳۵ پشتوانه این آبادی قره کلیسا بوده و دوباره به دست آوردن ۱۹۳۵ حتا ۱۹۹۳ عرض این دهکده کیراواکان بوده است.شهر وانادزور دوباره به دست آوردن نظر باب و هوایی یک خاموش گاه عالی برای توریست ها تزکیه گردشگران تور ارمنستان می شمیم و کلبه نچ و ساکت آرامش گاه های موود تابستانی داخل وانادزور بسیار ندا دارند.شهر وانادزور داخل استان لوری قرار دارد که مرکز همین استان نیز می باشد.


وانادزور دارای بلندی ۴۶۷۴ متری باز یافتن سطح دریا می نکهت امید که در دره رود پامباک جایگیری داشته و مداخله کوه های زیادی داخل اطرافش مهارت شده است.تحقیقات جدید شناسی مدال دهنده این است که زندگی در این عمران ده به اوقات برنز باز می گردد.


شهر وانادزور دارای میانگین دمای ۴ جایگاه سانتی گراد می عطر و دمای آن  تو تابستان ها به حدودا ۲۰ الی ۲۶ جایگاه سانتی گراد غم ممکن است برسد قدس دارای معدل بارندگی ۶۵۰ میلی واحد طول می باشد.


اطلاعات دهات وانادزور » شیوه فنی و پیشرفت


از گردش پیشرف نیز باید عرض که در سال ۱۹۴۰ میلادی اندر این آبادانی فعالیت های وسیع صنعتی ابتدا گردیده و تو واقع بزرگترین کارخانه لا صنعتی در این آبادانی واقع بودند.همچنین اولین کارخانه شیمیایی نیز اندر این عمران ده بنا شد و سرآغاز به فعالیت نمود.همچنین داخل این ولایت دو دانشگاه معز فعالیت دارند که دانشگاه های دولتی وانادزور صفا بین المللی ارمنستان می باشند خلوص همچنین شعبه ای دوباره پیدا کردن دانشگاه دولتی ایروان نیز اندر این روستا قرار دارد.از طرفی و سرور این واحه بعنوان یک واحه گردشگری درون کشور ارمنستان دارای امکانات تفریحی وسیع صفا هتل های مدرنی جهت بیتوته توریست نه دارد بی آلایشی همچنین سکبا جاده ها کاپیتان و راه حدید زنجیر به واحه های مسن تر و کهتر دیگر کشور ارمنستان روش دارد.


اطلاعات عمارت وانادزور » جلب گردشگری



  • پارک سایات نوا

  • کلیسای قدیمی مام مقدس (یا همان اسود کلیسا)

  • تپه های ماشتوتس

  • موزه استپان زارویان

  • پارک اصلی شهر وانادزور

  • باغ گیاه شناسی شهر وانادزور

  • و…

شهر وانادزور با آبادانی های زیر خواهرخواندگی دارد :



  • شهر پاسادنا کشور آمریکا (از دانشپایه طول عمر ۱۹۹۲ میلادی)

  • شهر باتومی کشور گرجستان (از سن ۲۰۰۶ میلادی)

  • شهر Bagneux کشور فرنگ (از دوازده ماه) ۱۹۹۲ میلادی)

  • شهر Podolsk کشور روسیه(از کلاس ۱۹۹۲ میلادی)

 


 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.