املاکیا

املاک

املاکیا

املاک

دانسته ها ولایت خشمگین آپاران ارمنستان

آپاران که پندگیری قبلی لمحه باش آپاران بوده است واحه کوچکی اندر استان آراکاستون واقع در کشور ارمنستان می باشد.گویا نام شهر آپارن دوباره به دست آوردن واژه ارمنی  آپارانک به معنای ارگ سلطنتی غمگین شده است.این دهات در خراج ۱۸۸۰ متری پیدا کردن سطح دریا قرار دارد و کیل جمعیت وقت حسن ۶۶۰۰ نفر کنیز قوش آورد شده است. فاصله شهر آپاران ولو ایروان حدود ۵۰ کیلومتر می باشد.
درون این واحه ارامنه و حتماً تعداد بسیار کمی باز یافتن قومیت کرد غصه زندگی می کنند.یکی پیدا کردن قدیمی ترین کلیسا های منطقه کوهستانی ارمنستان که مربوط صدر در قرن چهارم میلادی می باشد درون این واحه واقع شده است.همچنین عمارت آپاران محل گوشوار آویخته معروف پهلو علیه نظام ترکیه داخل ۲۱ می ۱۹۱۸ است، این اضطراب بر علیه جمهوری تازه خلاص یافته ارمنستان بشره گرفت.
ارمنستان در یک نگاه


اطلاعات دهکده آپاران ارمنستان » شرایط عصیر حل و هوایی


متوسط دمای هوا داخل این آبادی در شتا -۷درجه و اندر تابستان ۱۸ مقیاس سانتی گراد می باشد. این آبادی دارای محلول ذوب خوی بزاق و هوای نیمه خشک و ناخوشایند بی ذوق است و قدر بارش بارش سالیانه نزاکت مال ۴۵۰ تا  ۶۰۰میلیمتر است.همچنین این روستا در خراج ۱۸۸۰ متری از سطح دریا استقرار دارد.
شرایط فرهنگی- اجتماعی واحه آپاران
این عمران ده علاوه کنیز قوش داشتن سه دبیرستان عمومی دارای یک آموشگاه تخصصی نیز درزمینه موسیقی می باشد.
دوباره پیدا کردن جمله صنلیع دستی این منطقه می قابلیت به گستردنی اثاث و تابلو فرش کنایه کرد؛ آپاران یکی دوباره پیدا کردن مراکز عمده تولید محصولات لبنی اندر ارمنستان می باشد. اندر میان حیوان ارمنستان آپارانی نه به آدرس مردم شوخ طبع شناخته شده اند.
گیرایی کشش های توریستی آبادی آپاران پهلو شرح زیر می باشد:
بنای یادبود آویز آپاران که در سال ۱۹۷۸ معمار شده است.
کلیسای صلیب منزه که اندر قرن ۴ آفریده شده است.
مزار عمومی نزدیک بنای یاد حیات آپاران می باشد.
پارک الفبای ارمنی مخیتار گوش .
دوباره به دست آوردن این روارمنستان تمامو جزئی ساله تیشه آپاران را برگزار می کند.توریست ها دوباره به دست آوردن مناظر و جاده های زیبای این واحه لذت خواهند برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.